11 November 2009

Entry Terakhir...

at 6:06 PG
ni adalah entry terakhir aku untuk sem ni....esok dh nak balik kg...kt umah xde internet...huhu...so x blhla nk update blog...ulasan mengenai sem ni:-
1) Pelajaran : aku rasa pointer aku sem ni akn jatuh bedebok(x fhm tnya org ganu).maklumla ada 2 paper yang agak susah..dh la dua2nya 3 jam krdt...aku target utk naikkan pointer sem ni...maklumla sem lps aku nyaris2 tersenarai dlm dean list..tp tuhan xnk makbulkan..hanya 0.01 pointer yang memisahkan aku dari senarai tersebut.tapi rasanya impian itu xkan tercapai untuk sem ni..disebabkan paper killer statistik n paper yang membuat aku pengsan network security..data struct n hbgn etnik of course aku target 'A'.masa exam hari 2 pun aku rasa 2 paper tu aku blh jwb dgn jayanya...target baru utk sem ni hnya nk dpt 3 pointer keatas je...kalau dpt yg 2 pun aku kira dh bersyukur sgt dh...
2)Percintaan : Aku still single mcm sem2 lps...ada yg melamar untuk dijadikan makwe..tapi sidia tu dh beristeri..ada ke patut nk buat aku ni wife no dua dia...x sggp aku nk mengecewakan hati kaum sejenis aku..seboleh2nya aku nk cr yg single..tp kalau dh ditakdirkan aku berkahwin dgn husband org nk wat mcmana kan??
3)Barang kesayangan sem ni : of course la my new handphone..cite pasal handphone klaka pun ada...aku ada dua fon..yg baru 2 touch screen kan...bila guna fon lama pun nk touch screen gak...ada ke ptt..sudahnya bila dh tersedar aku gelak sndiri je...my rumet tgk plik je...skrg ni mmg aku slalu gelak sorang2...kalau org yg x knl aku msti org kata otak aku dh x betol...tp sbnrnya mmg pesen aku gini...bc msg yg klaka pun aku gelak,bila teringat kenangan yg klaka pun aku msti gelak n bila ada bnda yg menggembirakan msti la aku gelak gelak gelak....
4)Family : fmly aku msh lg fmly yang bahagia...mcm dulu2..lg2 bila dh berkumpul ramai2...nk berkenalan dgn fmly aku yg aku ckp fmly bahagia 2??let's read..aku ada 13 org adik beradik (6 pempuan 7 lelaki):
1 : senang dikenali dgn pggln kak..actually dia sbnrnya ank no dua..tp disebabkan yg sulung meninggal, jd dia la ank sulung yg ada.seorang guru di sebuah skolah kt kemaman.mempunyai 4 org ank...kakak yg aku rasa x pnh berkira dgn adik2nya...
2 : dikenali sebagai abg ngah.bekerja sendiri..mempunyai 1 anak n coming soon 1 lg...
3 : dikenali sbagai abg chik.seorang dentist n sudah mempunyai klinik sndiri.pnh mewakili parti bertanding di peringkat dun dlm PRU 12.mempunyai 3 org ank n 1 coming soon.
4 : juga seorang guru n mempunyai 4 org anak..seorang yg juga kuat berjuang utk parti tp disebabkan bekerja dgn kerajaan dia x blh nk menjadi seperti abg aku yg no 3...
5 : seorang eksekutif di pejabat harakah, mempunyai 2 org ank..
6 : bekerja sendiri n masih bujang.
7 : jurujual kereta hyundai...single but not available.
8 : blaja kt UDM gak..prgrm sains sosial sem 7.ada sape2 knl x??hehe..sudah bertunang n maybe walimatul urusnya pada cuti tahun baru cina nanti.
9 : sape lg??aku la..sume org dh knl aku kan...
10 : satu2nya adik lelaki yg aku ada..adik yg paling nakal...sekarang stdy kat IKM Perlis.
11 : adik pempuan..sedang berdebar2 mnunggu exam SPM..seorang yg sgt aktif.. bab debat,pidato,syarahan serah je kt dia...bercita2 hdk menjadi lawyer..jgn loya buruk sudahla dik..hehe..
12 : juga pempuan berumur 14 thn..bersekolah di sekolah dkt umah je..dulu masa form 1 dia adalah student Sek Men Sri Puteri Cyber Jaya(sekolah yg berada di ranking no 1 di malaysia).tp disebabkan x blh berjauhan dgn fmly..dia quit..
13 : si bongsu...11 tahun...si cantik manis n sgt pandai....

Jd totalnya aku mempunyai 34 org ahli keluarga...besar kan....itulah yg membuatkan fmly aku bahagia..

apa lg yg aku nk ulas ttg sem ni eik..dh xde rasanya...aku sbnrnya teringin nk buat entry pjg2..tp aku x pandai nk mereka cerita..so mlm ni aku try...agak berjaya jgk la kan...aku nk g packing barang....so thanks kpd sume reader..hehe..aku akn kembali ke UDM pada 16/12.knapa awl sgt???sebenarnya aku telah menyukarelakan diriku utk menjadi sukarelawan SIPTAR(sukan IPT pantai timur).aku mmg suka jd sukarelawan..so kalau ada sape2 yg ada program yg memerlukan sukarelawan, contact la aku ye.....wassalam..

0 Komen on "Entry Terakhir..."

Related Posts with Thumbnails